HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2009. október 31., szombat

Türkmén nemez

Október közepén résztvettem a sepsiszentgyörgyi Guzsalyas Alapítvány nemezkurzusán. Havonta egyszer, egy hétvégén szervezik, és minden alkalommal más-más nép nemezelési hagyományával, majd a modern irányzatokkal ismerkedhetünk meg.
Ezen a hétvégén a türkmén nemezekről volt szó.
Az általam használt minta egy régi türkmén takaró középmotívuma, a színeket viszont megváltoztattam. A régi takaró kopottsága is megihletett, így a minta hátterét "antikoltam": a kirakott mintát éppen egy fátyolnyi fehér gyapjúval terítettem le, majd erre helyeztem zöld és bordó gyapjúpamacsokat, végül vastagon fedtem fehér gyapjúval. Az elért hatással nagyon meg vagyok elégedve.
Ebből a lapból ülőpárnát szeretnék varrni. Készítettem is hozzá egy jókora barna nemezlapot, egyelőre azonban érlelem még a dolgot.

1 megjegyzés:

Ruki írta...

Álomszép!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails