HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2010. január 30., szombat

Cicamica


Pussycat. 35 cm tall, hand dyed wool, wool yarn

Végre sikerült összevarrnom a cicalányt! Fehér gyapjúból készítettem a fejét, a farkát és kezeit-lábait, utólag festettem narancssárgára. A farkába drótot rejtettem, így mozgatható, és nagyon jólnevelten kunkorodik. A drótos ötlet nem az enyém, Corinnától "tanultam". Köszönöm! Nézzetek be hozzá, ha még nem ismeritek, sok jó ötletet találtam nála nemeztémában.
Gondolom, feltűnt, hogy egy cseppet angolítottam a blogomat, remélem, nem zavaró. Néha benéznek hozzám az idegenek :D

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csodákat alkotsz. És még a ruhája is éppen lila... :)

Névtelen írta...

Nekem... KELL egy ilyen macska. :D

Vacskamati írta...

Egyszerűen tüneményes! Biztosan fogdosni is nagyon jó a meleg gyapjút.. Ma elkezdtem egy maréknyi gyapjút gyúrogatni, forgatni én is, de jó lenne, ha egyszer én is ilyen szépségeket tudnék majd csinálni belőle.. :)

(És a kalapodat is hoyg irigylem..! :D)

Julcsi írta...

Hát ez valami csodás! De jó, hogy megtaláltalak!

Móni írta...

Köszönöm, örülök, hogy tetszik a macskalánykám. Vacskamati, tényleg nagyon jó a tapintása a nemezholmiknak :). Szappanhabozd is meg a gyapjút, és hajrá! A kalap már nem az enyém, de azt hiszem, hamarosan készítek még egyet magamnak.

Névtelen írta...

És... egyszer majd elárulod nekünk is, hogyan készül egy ilyen kalap?

Móni írta...

Hát persze, szívesen: én kartonra készítem, az elképzelt kalapot síkba kiterítve 4o%-nyival megnagyobbítom. A sablont elöl-hátul beborítom gyajúval,leszappanozom, (először az elejét borítom, szappanozom, megfordítom, visszahajtom, majd a hátát, azt is megfordítom, és ráhajtom az elejére) a karima résznél visszahajtom a lelógó gyapjút. A kunkor alatt már nincs sablon, oda csak simán rétegelem a gyapjút, majd felcsavarom. És aztán jön a simi, majd, amikor összeállt, kiveszem belőle a kartont, és minden oldalról jól meggyúrom, a kunkort pedig formára alakítom. Eddig mindig fehér gyapjúból készítettem, utólag festettem, ez így egyszerűbbnek tűnt.
A mintát én találtam ki, meg az elkészítést is, még tavaly ilyenkor, Nóralányomnak készítettem egy ilyen kalapot. Most az már nagyon kezdetlegesnek tűnik, sokat fejlesztettem a tehnikán azóta, de, mint utólag kiderült: mások is hasonlóan készítik a kalapokat :D

Aledi írta...

Amíg meg nem találtalak azt hittem nemezből csak icipici kabalafigurákat készítenek. De ez! Tüneményes igazi baba! Nagyon szép lett, tündéri a pofija (már, ha lehet ilyent mondani egy macskára :)

Móni írta...

Köszönöm, Aledi, örülök, hogy tetszik. Én sem láttam másoknál hasonló babát :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails