HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2010. január 16., szombat

Lepkeszárny

Butterfly wings 6ox5o cm, hand dyed carded wool, merino wool, wool yarn, gauze textile, plastic net, beads and golden thread

Ez lesz Nóra farsangi lepkeszárnya, majd ha kész lesz a teljes jelmez, bemutatom :). Ez egyelőre csak a szárny, a pántokat még nem készítettem el hozzá (hátizsákszerűen lesz felvehető), illetve majd ki fogom keményíteni, csak még kísérletezem, hogy mivel lesz a legideálisabb (ha van valakinek ebben tapasztalata,  örülnék, ha megosztaná velem).
Színesre festett gézt és bronzos hálót építettem a nemezbe, végül aranyszállal és gyöngyökkel díszítettem.


7 megjegyzés:

Corinna Nitschmann írta...

Szia Hendimédi, a keményítő remekül műxik, de csinálj töményebb oldatot, mint amit írnak a flakonon. A másik ötletem, hogy hátulján vastagabb dróttal leköveted a szélét és azt odavarrod. Így képről persze nem érezni, milyen vastag vagy nehéz és mekkora a mérete.
Nagyon szeretnivalóak a nemezeid! :o)
Nemezes üdvözlet a szőrkupacból
Corinna

Jandó írta...

Lefogadnám, hogy Nóra lesz a legkülönlegesebb a farsangon. Egyszer én is voltam lepke, de csak kartól volt a szárnyam, és a tetejében sötétkék. De azért örültem neki, mert anyukám csinálta, ha nincs is túl sok kézügyessége. :)

Móni írta...

Jandó: végül is az a lényeg, belül érezze jól magát a lepke :)
Corinna: köszi a tippet. A szárny 5oX6o cm-es, nem túl nagy. Vettem ma ruhakeményítőt, kipróbáltam egy darab nemezen, hígítatlanul, de nem keményítette ki egyáltalán. Te miket keményítettél?

Corinna Nitschmann írta...

Szia Móni, kösz a visszajelzést a blogomban. Jó megerősítés, hogy valakinek hasznára van :o).
Van a www.cornit.info -n a galériámban egy mesetáska. Kb. 25-30 cm magas. Teljesen kísérleti jelleggel készült és jó pár éve. Ha nyúzzák a kölykök, akkor egy idő után nyitott állapotban elkezdenek befelé dőlni a falak valamennyire. Annál jól működött. Jó átlucskosítottam a keményítővel, aztán úgy hagytam száradni. Szerintem a szárnyméret nagy is ehhez, a drót biztosabb.

Hát van már nemezkönyvötletem. :o) Meg időhiányom. A megvalósítandó tervek sorában élen jár az online nemeztanfolyam, ami németül febr. elején indul. Aztán magyarintom és lesz "itthon" is online nemeztanfolyam. A blogban természetesen írok majd róla, meg majd megy hírlevél.

Szép napot neked!

Névtelen írta...

Gyönyörű... ilyen lepke én is lennék! :) Hagytam neked egy díjat a blogomon!

Lonci (Győr) írta...

Ha még nem késő:-))) Ötletnek.Konyha székere raktam nemezt (én figyelmetlen) ott is maradt, amikor a párom tejet öntött, már miért is ne ráömlött. Mit volt mit tenni szárítgattam, de olyan kemény lett, hogy amire használni akartam, arra nem lett jó. De csak kis darabon próbálj, mert ha nem jön be, tönkremegy a gyönyörű szárny:-)))

Móni írta...

Üdv nálam, Lonci!
Még nem keményítettem ki a szárnyat, kis darabkákon kísérletezem, úgyhogy a tejet is ki fogom próbálni, hátha az lesz a csodaszer. Nem büdösödött meg a nemezed? Egyébként nyugodtan ki lehet mosni a nemezt, a beleszáradt tej is biztosan kijön belőle.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails