HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2010. február 5., péntek

Sapkalap

 
Hat with beads, hand dyed merino wool, cotton yarn, beads

Egy füles sapkát szerettem volna készíteni magamnak, még novemberben. A sapka el is készült, meg egy hurka is hozzá, amit a fülekre szerettem volna varrni, de csak tettem innen-oda, sehogysem tetszett a formája. A napokban aztán hozzáláttam, hogy befejezzem, ki tudja, meddig tart még a tél. A sapkát újravizeztem, elkezdtem játszani a formával, végül ilyenre alakítottam, és így szárítottam meg. A hurkát felvarrtam a homlokrészre, gyöngyökkel díszítettem. Nagyon érdekes lett az összhatás, kicsit középkorias, kicsit elegáns, kicsit ufós.

5 megjegyzés:

Vacskamati írta...

A gyöngyözött rész nagyon szép.. esetleg csigavonalban folytatódhatna a sapi többi részén... Tényleg nagyon szokatlan forma, nem is tudom, tessen-e, de hogy egyedi, az tuti.. :D

Szilvi írta...

Régi kort idéz számomra is, abszolút egyedi darab. Buta kérdés, de nem árt neki az eső, hó, hogyan lehet tisztítani? Különleges és gyönyörű a színe!

Lonci (Győr) írta...

Találó a leírás róla! Nekem nagyon tetszik:-)))

Móni írta...

Bocs, hogy csak most reagálok, de a hétvégén nem voltam idehaza.
Csipkebogyó, a helyesen festett és jól meggyúrt nemeznek nem ártanak az időjárási viszontagságok, sőt, az eső ellen is véd. A nomád pásztorok a mai napig használnak nemez subát, ami olyan keményre meg van gyúrva, hogy nagy eső esetén leállítják a földre, alá kuporodnak, és így nem áznak el. A hosszan tartó esőzést azért nem bírják pl. a nemezsátrak, de ekkor sem az átázás a fő gond, hanem az, hogy bepenészedik, megrothad egy idő után, ha nem tud kiszáradni. Tervezem egyébként, hogy írok egy használati-karbantartási útmutatót az eladásra készített nemezeim mellé, és az majd itt a blogomon is olvasható lesz.
Vacskamati, nagyon jó ötletet adtál, köszi, de lehet, így marad már ez az akármicsoda :).
Lonci, örülök, hogy tetszik, most én is mosolygok magamban, ahogy visszaolvastam a leírást :-)))

Jandó írta...

Különleges lett. Kérlek nézz be hozzám, van egy díjam számodra. Tudom, hogy már kaptál hasonlót, és akarod továbbadni, de nem bírtam ki, hogy itt ne gondoljak rád is. :) Annyira szeretem amiket készítesz és a blogodat is.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails