HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2013. március 22., péntek

Vetettem...


...és le is fényképeztem, de nagyon lehangoló volt a kép: a földdel töltött edénykék, amelyeken hangsúlyosan megjelentek a foltok, amelyeket a szétkent föld okozott. Ez az én ablakomban másképp látszik, egyáltalán nem lehangoló, sőt, nagyon is lelkesítő, és alig várom, hogy valamelyik kis csíranövényke kidugja a fejecskéjét. És, mivel a festőkertem alakulásáról szeretnék írni, nem is szeretnék fényképeket kölcsönözni sehonnan. Szóval majd megmutatom, micsoda csodanövények nődögélnek itt nálam, csak bújjanak ki.
Addig is, mutatom a képet, de...


...egy picit eljátszottam vele. Az, hogy mennyire élesre sikerült, nagyon jól látszik a még így is olvasható kis cetliken. Hogy mit vetettem?
Báránypirosítót, amely igazán nagy kincs, mivel egyike azon kevés növényeknek, amellyel gyönyörű piros színt lehet festeni. No, nem az épp kikelt növénnyel, hanem a 3-5 éves gyökerével. 1o magot vetettem, amelyeket egy nagyon kedves kertésztől kaptam- ajándékba. Vásárolni szerettem volna, de épp elfogyott az eladó mag. A kertész viszont, látva a levélen keresztülsugárzó mély bánatomat, megajándékozott pár maggal a saját tartalékából. Mit mondjak, hát tényleg velük törődöm a legtöbbet.
Aztán lesz itt még római kamilla, festő pipitér (sárga festékanyag van bennük), illetve sédkender. No, ez a sédkender majd még nagyon érdekes lesz, mostanig csak homeopátiás bogyó formájában találkoztam vele (Eupatorium purpureum), ennek a növénynek a virága tartalmaz vörös festéket. És a magjai, de azok olyan aprókák, hogy szerintem nagyon sötét vöröset biztosan nem festek velük. Gyönyörű ez a növény, 3 méter magasra is megnőhet, és rózaszínes-vöröses a szára is, meg virágzata is. A virágzata, amelyről kiderült, hogy sátorozó fészek-virágzat. Hát nem gyönyörű? A szakirodalomban annyi egymásnak ellentmondó leírással találkoztam a termesztésére vonatkozóan, hogy végül úgy döntöttem, hogy kint is vetek belőle egy edényben, némi orbácfű (narancsos sárga festékanyagot tartalmaz) társaságában. Igazából ősszel kellett volna, de úgy tűnik, jól alakulnak a dolgok, ma reggelre már hótakaró borította.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails